Raptorx forum

 Forgot password?
 Register
Search
Hot search: RaptorX
View: 54|Reply: 0

دانلود آهنگ ترکی خواننده زن جدید و قدیمی قشنگ [Copy this link to quote]

Rank: 2

Post time: 2019-11-11 19:19:16
|Show all posts

تأثیر غربی ها بر موسیقی کلاسیک ترکیهدر حالی که گروههای نظامی اروپایی قرن 18 میلادی سازهای کوبه ای گروههای عثمانی عثمانی را معرفی کردند ، تأثیر متقابل در قرن 19 به شکل اروپایی شدن باند ارتش عثمانی پدید آمد. در سال 1827 ، جوزپه دونیزتی ، برادر بزرگتر آهنگساز مشهور اپرای ایتالیایی ، گائتانو دونیزتی ، دعوت شد تا به سلطان محمود دوم استاد موسیقی شود. [12] جانشین دونیزتی نوازنده آلمانی پاول لانژ ، سابق مدرس موسیقی در کالج آمریکایی برای دختران و دبیرستان آلمان بود که پس از انقلاب جوان ترک در سال 1908 مقام استاد موسیقی سلطان را به دست گرفت و آن را تا زمان خود حفظ کرد. مرگ در 1920. پسری پل لنگ ، هانس لانژ ، رهبر آمریکایی در استانبول بود. آهنگساز عثمانی لیلا ساز (1836-1950) در خاطرات خود گزارشی از آموزش موسیقی در کاخ شاهنشاهی ارائه می دهد. او به عنوان دختر جراح کاخ ، در حرم امپریال بزرگ شد ، جایی که دختران نیز به سبک ترکی و غربی به او درس موسیقی داده می شدند. [13]
پس از فروپاشی امپراتوری عثمانی و ایجاد جمهوری ترکیه ، انتقال ارکستر سابق شاهنشاهی یا Mızıka-ü Haymayun از استانبول به پایتخت جدید ایالت آنکارا و تغییر نام آن به عنوان ارکستر ریاست جمهوری جمهوری Riyaset-i Cumhur Orkestrası ، غربی شدن موسیقی ترکی را نشانه گرفته است. بعداً این نام به ارکستر سمفونیک ریاست جمهوری یا Cumhurbaşkanlığı Senfoni Orkestrası تغییر می یابد. [1]
سفرهای بعدی با تأسیس مدرسه جدیدی برای آموزش مدرسین موسیقی سبک غربی در سال 1924 ، تغییر نام مدرسه علمی شرقی استانبول به عنوان هنرستان استانبول در سال 1926 ، و اعزام نوازندگان جوان با استعدادی به خارج از کشور برای آموزش بیشتر موسیقی. این دانشجویان شامل آهنگسازان مشهور ترکی مانند جمال رئیشیت ری ، اولوی جمال ارکین ، احمد عدنان سیگون ، نسیل کاظم اککس و حسن فریت النار هستند که به عنوان ترکی پنجگانه شناخته شدند. [14] تأسیس کنسرواتوار ایالت آنکارا با کمک آهنگساز و نظریه پرداز موسیقی پائول هندیتیت در سال 1936 نشان داد که ترکیه از نظر موسیقی می خواست مانند غرب باشد. [1]
با این حال ، به دستور بنیانگذار جمهوری ، آتاتورک ، به دنبال فلسفه خود برای گرفتن از غرب ، اما در اصل ماندن ترکیه ، یک طبقه بندی گسترده و بایگانی نمونه های موسیقی عامیانه ترک از سراسر آناتولی در سال 1924 آغاز شد و تا سال 1953 به جمع آوری حدود 10،000 آهنگ عامیانه ادامه داد. آهنگساز مجارستانی Bla Bartók در متن این آثار در سال 1936 از آنکارا و جنوب شرقی ترکیه دیدار کرد. [15]
تا سال 1976 ، موسیقی کلاسیک ترکی دوباره رنسانس را پشت سر گذاشت و یک هنرستان موسیقی دولتی در استانبول تأسیس شد تا به موسیقی دانان کلاسیک همان حمایت از موسیقی دانان عامیانه را بدهد. طرفداران مدرن موسیقی کلاسیک غربی در ترکیه عبارتند از فاضل سا ، ادیل بایرت ، سونا کان و خواهران پکنل.
سالهای اولیه جمهوری
پس از پایان جنگ استقلال ترکیه در سال 1923 و مرزها ترسیم شد ، یک انقلاب اجتماعی و سیاسی به رهبری مصطفی کمال آتاتورک صورت گرفت. این انقلاب برای غربی کردن روش زندگی در ترکیه تصمیم گرفت. در سال 1929 ، کلیه ارتباطات عمومی و تجاری با الفبای لاتین انجام شد و زبان ترکی عثمانی را نوشتار کاملاً از گردش درآورد. قانون اساسی جدیدی نوشته شد ، قانون اساسی بعد از فرانسوی ها. این قانون اساسی جدید به منظور تبدیل جمهوری جدید ترکیه به یک کشور سکولار ، مدرن و ملت طراحی شده است. هر جنبه ای از انقلاب ، از تغییر عمده سیاست ها در اصلاحات لباس ، مطابق با ایدئولوژی کمالیستی صورت گرفت. همه امور به دنبال دستیابی به سطح یک تمدن غربی انجام شده و زنجیر فرماندهی نظامی انجام شده است. موسیقی کلاسیک مذهبی و ترکی هم تحت تأثیر این انقلاب از بالا تا پایین قرار گرفتند. در اول نوامبر سال 1934 ، آتاتورک در مجلس بزرگ ملی ترکیه سخنرانی کرد. موسیقی آلاتورکا در رادیوها ، اماکن عمومی و همچنین خصوصیات ممنوع بود. [16] در اینجا گزیده ای از سخنان مربوط به موسیقی ترکی آمده است: “مردمی ، همه ما می دانیم که ما ترکیه ای نسبت به امور میراث فرهنگی ما چقدر حساس هستیم. … من می دانم که چه پیشرفتی را می توانم ببینم. هنرهایی که توسط نسل جدیدی از هنرمندان و نوازندگان ارائه شده است. اگر از من بپرسید ، بهترین راه حل برای اولین بار در هنرهای زیبا ، موسیقی ترکی است که موسیقی ما برای گوش دادن به این روزها به دور از موسیقی نیست. نقطه افتخار برای مردم ترکیه: همه ما باید این را بدانیم. ما باید اصطلاحات ، داستان ها ، تجربیات ملت بزرگ خود را در نظر بگیریم و آنها را ترسیم کنیم ، اما فقط مطابق با قوانین عمومی موسیقی عمل می کنیم. ای کاش وزارت امور فرهنگی این موضوع را جدی بگیرد ، و در کنار قانون گذاران کشور ما کار کنید. “[17] درست پس از این سخنرانی ، در 2 نوامبر 1934 ، وزارت انتشارات و مطبوعات موسیقی آلاتورکا را ممنوع اعلام کرد که می داند مصطفی کمال چیست


موسیقی حرمسرا عثمانی: رقص شکم
گروه موسیقی عثمانی سلیمان (1530) .JPG
نوازندگان موسیقی زن. نقاشی مینیاتور عثمانی ، قرن 18.
اطلاعات بیشتر: رقص شکم

از سازهای درهای سلطنتی گرفته تا ملودی های حرمسین های سلطنتی ، نوعی موسیقی رقص پدیدار شد که با موسیقی oyun hasası موسیقی fasıl متفاوت بود. در امپراتوری عثمانی ، حرمسرا بخشی از خانه ای بود که برای زنان خانواده قرار گرفته بود. مکانی بود که در آن مردان غیر خانوادگی مجاز نبودند. یونس ها از حرمت های سلطان محافظت می کردند که بسیار بزرگ بودند ، از جمله چند صد زن که همسران و همسران بودند. در آنجا ، رقصندگان زن و نوازندگان ، زنان ساکن حرم را سرگرم می کردند. رقص شکم توسط زنان برای زنان انجام می شد. این رقصنده زن ، که به عنوان یک راکاکاز شناخته می شود ، به سختی تاکنون در عموم ظاهر شده است.

این نوع موسیقی حرمسرا توسط سرگرمی های مردانه خیابان و رقصندگان استخدام شده امپراطوری عثمانی یعنی راکاهای نر از محله های زندگی خصوصی سلطان خارج شده و در دسترس عموم قرار گرفت. این رقصندگان برای جشن های عروسی ، جشن ها ، اعیاد و در حضور سلاطین به صورت عمومی اجرا می کردند. [8]
دانلود آهنگ شاد ترکیه ای خواننده زن

رقص شرقی مدرن در ترکیه برگرفته از این سنت راکاهای عثمانی است. برخی به اشتباه معتقدند که رقص شرقی ترکیه به دلیل این که این سبک موسیقی در یونان رقص شرقی گنجانیده شده است به عنوان Çiftetelli شناخته می شود ، این نشانگر این واقعیت است که رقص شکم یونانی بعضاً به اشتباه Tsifteteli خوانده می شود. با این حال ، Çiftetelli اکنون نوعی موسیقی عامیانه است ، با نام آهنگهایی که منشأ محلی آنها را توصیف می کنند ، در حالی که راکاها ، همانطور که از نام این نام پیداست ، احتمالاً منشأ بیشتری در خاورمیانه دارند. [8] رقاصنده ها همچنین به دلیل استفاده صحیح از سمبل های انگشت به عنوان ابزار شناخته می شوند ، که به عنوان زیل نیز شناخته می شود.
رومی تأثیر می گذارد
اطلاعات بیشتر: موسیقی رومی
آهنگ ترکی از خواننده زن
رومانی ها به دلیل موسیقی بودن در سرتاسر ترکیه شناخته می شوند. موسیقی شهری آنها مداحی از موسیقی کلاسیک ترکی را از طریق میانه یا میخانه خواند. این نوع موسیقی fasıl (یک سبک ، که نباید با شکل fasıl موسیقی کلاسیک ترکی اشتباه گرفته شود) با غذاها و نوشابه های الکلی اغلب با زیر کلاس جامعه ترکیه همراه است ، هرچند در موسسات قابل احترام در دوران مدرن نیز می توان یافت . [1]
آهنگ ترکی غمگین خواننده زن
روم نیز بر خود فاسیل تأثیر گذاشته است. با پخش موسیقی در سالن های موسیقی ، موسیقی رقص (oun havası) مورد نیاز در انتهای هر مجله با راکاهای عثمانی یا نقوش رقص شکم گنجانیده شده است. اوستیناتو ریتمیک همراه با بداهه سازهای ابزاری (ritimli taksim) برای موازی شکم که از گز کلاسیک ، بداهه نوازی صوتی در ریتم آزاد با همراهی ریتمیک. سازهای موسیقی محبوب در این نوع فسیل ها عبارتند از کلارینت ، ویولن ، کانون و داربوکا. Clarinetist مصطفی Kandıralı یک موسیقیدان سرشناس معروف است.
موسیقی نظامی
مقاله اصلی: گروه نظامی عثمانی
دانلود آهنگ جدید خوانندگان زن ترکیه ای
گروههای جنیساری یا مهتر تاکمی قدیمی ترین نوع گروه راهپیمایی نظامی در جهان به حساب می آید. [9] در کتیبه های ارهون ، که گمان می رود قدیمی ترین منابع مکتوب تاریخ ترکیه است ، قدمت آن از قرن هشتم ، به نوازندگان شخصی گفته شده است. با این حال ، آنها به طور قطعی به عنوان گروهها تا قرن سیزدهم ذکر نشده بودند. بقیه اروپا مفهوم باندهای راهپیمایی نظامی را از قرن شانزدهم به بعد وام گرفتند.
تأثیر ترکیه در موسیقی کلاسیک غربی
مقاله اصلی: موسیقی ترکی (سبک)
خرید پنکه
روابط موسیقی بین ترکها و بقیه اروپا قرنهای متمادی قابل ردیابی است ، [10] و اولین نوع شرقی شرقی موسیقی سبک ترکی بود. [11] آهنگسازان کلاسیک اروپایی در قرن هجدهم شیفته موسیقی ترکی بودند ، به ویژه نقش محکمی که در گروههای جنیساری به سازهای برنجی و کوبه ای داده شد.

جوزف هایدن سمفونی نظامی خود را نوشت که شامل سازهای ترکی و همچنین برخی از اپراهایش است. سازهای ترکی در سمفونی شماره 9 لودویگ ون بتهوون گنجانده شده است ، و او برای “موسیقی اسفناک” خود را به “Ruins of Athens” ، “راهپیمایی ترکی” سرود. 113. ولفگانگ آمادئوس موتزارت “Ronda alla turca” را در سوناتای خود در سریال “A” نوشت و همچنین از مضامین ترکی در اپرا استفاده کرد ، مانند کر کرجی های جانیساریس از Die Entführung aus dem Serail (1782). این نفوذ ترکیبی ، سمبل ها ، طبل باس ها و زنگ ها را به ارکستر سمفونیک ، جایی که آنها باقی مانده است ، وارد کرد. نوازنده موسیقی جاز ، دیو بروبک ، “Blue Rondo á la Turk” را به عنوان ادای احترام به موتزارت و موسیقی ترک نوشت. [نیاز به استناد]
تأثیر غربی ها بر موسیقی کلاسیک ترکیه

در حالی که گروههای نظامی اروپایی قرن 18 میلادی سازهای کوبه ای گروههای عثمانی عثمانی را معرفی کردند ، تأثیر متقابل در قرن 19 به شکل اروپایی شدن باند ارتش عثمانی پدید آمد. در سال 1827 ، جوزپه دونیزتی ، برادر بزرگتر آهنگساز مشهور اپرای ایتالیایی ، گائتانو دونیزتی ، دعوت شد تا به سلطان محمود دوم استاد موسیقی شود. [12] جانشین دونیزتی ، نوازنده آلمانی پاول لانژ ، سابقا موو بود

http://musicplaza.ir/


Reply

Use magic Report

Security code Renew code

Archiver|Raptorx

2019-12-06 23:49 GMT+8 , Processed in 0.024191 s., 9 queries

Powered by RaptorX X2, Release 20110817 © 2016 RaptorX

To Top